Alla inlägg under oktober 2008

Av Maria - 28 oktober 2008 20:21

Dagens kloka ord: VINNARE GÖR INTE ANNORLUNDA SAKER. DE GÖR SAKER ANNORLUNDA.

Alla vill vi väl vinna?? I allafall jag!!

I helgen var det utställning i Norge som gällde, så nu skulle jag göra allt för att bli en vinnare. En bra start iallafall när det gäller hundutställning är ju att ha en snygg hund, fast min såg ut som en skabbräv och lika gärna kunde tas för en välpälsad Mexikansk nakenhund som en Akita va inget som skulle stoppa den här vinnaren. Så jag skred till verket med visdomsordet klingande i skallen.

Bada måste man ju för att inte vara annorlunda, men då jag i vanliga fall noga följer min badguru Jounis råd om att blöta hunden noga och schamponera varje hårstrå, (vilket för dagen var ca 17 st) för bästa resultat så angrep vi tvagningen lite annorlunda. Mycket vatten = mycket hår i avloppet så jag sprayade helt enkelt ett mkt fint skimmer av vattendroppar över de stackars hårstråna som fortfarane klängde sig fast på hundkroppen,akta akta... Fön aldrig i livet så jag förlitade mig helt på de trygga pålitliga människorna på TV-shop, som ju alltid vill vårt bästa. Härifrån var nämligen en mirakelduk inköpt, som dom förtroendegivande o väldigt snygga killarna som visade grejerna på dumburken, lovade skulle ta bort "precis allt" jag ville. Jag fastnade för ordet PRECIS istället för ALLT så det var ju bara att be trasan att ta bort grus,kladdiga löv, det oidentifierade som rullades runt i på morgonenoch lämna alla hårstrån.Jag tänker inte offentliggöra resultatet här. Jag säger bara att mitt förtroende för snyggingen på tv är stukat eller rent av brutet f.....n vet om det inte tom är i gips.

Nåväl till Norge skulle vi, det bar av upp till polarna i Hedekas och tro mig jag tänkte på allt, hade fläkten på lägsta för att unvika drag som kunde ta med sig ett o annat hårstrå, åkte så det hade blivit mörkt när jag kom fram. Nej nej jag påstår inte att mörker främjar pälsen men det gör att  Jounis granskande blick får det tuffare. Sista rastningen på grus för att undvika ev friktion mot pälsen av högt gräs. Se till att åka tidigt nästa morgon då det fortfarande var mörkt av ovannämda anledning.

Väl på plats så talar jag soft med den tveksamma finnen(Jouni) som lovat gå in med hunden i ringenJag funderar ett tag på om jag själv ta träda in i den fyrkantiga ringen men Nej jag vill ju vinna..... kan det då vara så stor skillnad på vem som håller i snöret?? På a svarar vi JAAADet är en fröjd att se en duktig handler i aktion. Han tar min mirakelduks hund och tar bestämt upp en borste (ve o fasa) rättar till de få som hänger kvar. Självklart borstar man ju sin hund innan den ska in.  Visar upp min hund som om han hade all päls i världen.(undra om den inte växte till sig i ringen )Får fram det bästa ur hunden som om det vore den naturligaste sak i världen.

Så det är numer en sanning: Vinnare gör inte annorlunda saker. De gör saker annorlunda.

Så nu kan min hårlösa vän tillgodoräkna sig ett Norskt cert! 

TACK JOUNI!!!!

Av Maria - 26 oktober 2008 18:38

Många kloka människor har sagt visa ord vet vi väl alla, men att mitt deltagande på höstens kennelträff skulle kunna sätta bilder till dom är det få som visste:

***

***

***

***

***

***

***

***

***

***

***

***


***


***


***


Roliga saker ska upprepas så ni kan vara lugna, jag och Marjut smider planer till nästa år...

Tack alla ni som kom!

Maria


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards