Direktlänk till inlägg 13 mars 2010

Extended family

Av Maria - 13 mars 2010 08:38

Det är fler än mig som har det jobbigt i snön(jag har det jobbigast dock  )


I dessa kris tider får man ju göra vad man kan för sina medvarelser, så jag hänger ut lite mat till fåglarna.Särskilt glad blir jag av någon anledning när den här herren kommer på besök

  

Dom är en färgklick i den stora massan,lite tjockare än de andra småfåglarna o mkt elakare(undra varför jag gillar dom lite extra??)när dom äter får dom andra snällt vänta o ta det som blir över.

Nu är det dock inte bara dessa små bevingade vännerna som blivit en del i familjen denna vinter

  

Utan även fru långöra tycks ha flyttat hit, jag fattar inte hur hon vågar. Visst har jag på grund av snön lik en sann karl höjt staketet lite med nät o stripes(om det nu stavas så)Då det var kvar mindre än en dec på det ordinarie staketet som inte är högre än ca 90 cm i vanliga fall så jag kände att det var bäst att göra ngt.Trots detta är det en smal sak för alla utom mig själv att studsa över det hela.Dom kör dock sin egen variant på Fredagsmys med godislet i hagen o en "GOD" naturfilm att kika på.Och om dom är nyfikna på henne så är hon .....

  

...lite småkär i hundarna .Hon kommer ,mot all intelligens, hoppande när hundarna kommer ut.När hundarna tittat färdigt kan dom byta film till

  

den här. I vår utökade familj denna vinter ingår nämligen även ett gäng hjortar som kommer gående på vår väg varje morgon, och sen hänger runt huset

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 juli 2010 13:11

Så tar man en massa bilder på dom.Här kommer några till                            ...

Av Maria - 22 juli 2010 12:22

...för att ge valparna en så bra start som möjligt här i livet.Fast vissa saker överlämnar jag gärna till andra, som vissa lekar tex.Då kan man istället sätta sig med en kopp kaffe, och titta på hur hundar o ungar underhåller varandra    Denna le...

Av Maria - 22 juli 2010 12:05

Nu är valparna så stora att vi är i full gång med bilträningen och vi gör små utflykter så de ska få uppleva olika miljöer. Ett problem som varit denna gång är värmen, ett uttjatat ämne, men så svårt att hitta ngn lösning på.Tur då att flera i ens be...

Av Maria - 16 juli 2010 10:13

   Hela gänget njöt av den lite mer behagliga temperaturen som blev efter regnet    Pappa B-U spelar ut hela sitt register för att få lite uppmärksamhet.Men han borde väl veta vid det här laget hur stor chans man har att konkurrera med godislet...

Av Maria - 16 juli 2010 10:00

Och då kan man ju roa sig med lite olika saker o på olika sätt Antingen      Så roar man sig med samma saker som man brukar när solen skiner Eller    Så gör man sånt man gärna undviker när solen skiner Hela gänget är redo för en liten ...

Ovido - Quiz & Flashcards