Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

Same same but

Av Maria - 10 mars 2010 17:35

Different!!


Jag har fått tillbaka en utav valparna, närmare bestämt miniduque(som inte är så mini längre)pga av att hans ägare tyvärr inte kunde behålla honom.(han letar efter en ny familj att förgylla tillvaron för)Det är jättekul att återse och få gosa med denna underbara kille.Det första jag gjorde var att se om han kom ihåg en speciell övning, nämligen den att vänta på ett varsågod med godis på tassarna

  

Samma hund....

  

samma övning...

  

bara lite äldre, men fortfarande ett sant proffs.  

Han hade det här med att fokusera på ngt redan från början och gillade att träna, och det sitter i

  

Två killar som alltid är redo   för lite träning  har hittat varandra,och är det en korvbit inblandad blir fokusen så total att miniduque blir

  

Som klistrad vid belöningen och skulle sjunga nationalsången o spela   samtidigt om man bad honom.

Han har inte tidigare provat på detta med att dra så mkt så det var jag ju tvungen att prova,   så ut med B-U som lärare o på med grejerna

  

Det såg ut som om han aldrig gjort ngt annat, han var helt oberörd av allt även den lilla tvåbeningen där bak som lekte ngn blandning av plog o polisbil, med tillhörande ljudeffekter  

  

Sådana här dagar gillar även jag all snö,solen skiner o allt går som en ...  

  

Och efter ngr km insåg Duque att man kunde ha snön till flera saker

"Kyler gött i kistan"  

  

Lite trött blev han allt av dragäventyret och somnade gott i doften av "mammas" skor

Jag gillar ju också att träna....hundarna alltså!!

Så jag har invigt Duque i lekrumssöket redan(han kom i söndagskväll)

  

"Sitt kvar" Sitter som en smäck och inget fel på koncentrationen här inte

  

Han tog det dock lite lugnare än jag trodde, vem har han fått det utav???Pappa ??

Skulle inte tro det!!

  

Körde stirrmetoden     på de bitarna han inte kom åt

Perfekt som minhund....ingen krafsmarkering där inte

  

Och det var några vändor runt husbilen innan han hittade takluckan

Som en äkta karl   på campingsemester.

  

Men han är mkt sötare än min karl när han sover, o inte snarkar han heller


Nu leter denna ngt större miniduque efter ett nytt hem,så vet ni någon som skulle duga åt honom kan ni höra av er.Han vill ha en ny BFF  




















 
 
oldmolly

oldmolly

10 mars 2010 18:12

Åh, så fin!

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

10 mars 2010 18:45

Ja han är en "mini" pärla!!

Maria

 
Ingen bild

Agneta

10 mars 2010 19:25

Sicken duktig vovve! Hittar takluckan och allt! Han är allt mkt bättre än min gubbe också! Man kan kanske ha mini-D som chokladletarhund? Jag har mina gömmor, men glömmer oftast var :( Stor-Duque måste vara superstolt över sin Mini-D! Hade inte huset varit fullt av pilska brudar så hade jag rövat bort honom bums!

 
Ingen bild

Maria

10 mars 2010 20:49

Hej antibloggaren!!

Nu sätter du dig på skämsstolen och sitter där tills jag lärt upp "mini" att hitta din bloggförmåga/vilja den måste gömma sig tillsammans med cloetta o marabou o fazer,för du har väl inte glömt hur man gör??
Duque jr vill hälsa att han defenitivt är allt annat än "mini" på de avgörande ställena för att ta väl hand om ett par pilska damer

 
Ingen bild

Agneta

11 mars 2010 09:43

HAHA :))) Tänk vilken enorm tilltro till den egna förmågan karlar har! Även hundkarlar tydligen! :) Undrar var på Y:et den lilla egenheten sitter....?? Fick ni kanske lära er det på genitikkursen? Tror man skulle behöva laborera med det avsnittet i vissa fall... Ha det! Förresten, du har väl rakat benen och klippt tånaglarna? Snart är det dags för dagen D! :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 juli 2010 13:11

Så tar man en massa bilder på dom.Här kommer några till                            ...

Av Maria - 22 juli 2010 12:22

...för att ge valparna en så bra start som möjligt här i livet.Fast vissa saker överlämnar jag gärna till andra, som vissa lekar tex.Då kan man istället sätta sig med en kopp kaffe, och titta på hur hundar o ungar underhåller varandra    Denna le...

Av Maria - 22 juli 2010 12:05

Nu är valparna så stora att vi är i full gång med bilträningen och vi gör små utflykter så de ska få uppleva olika miljöer. Ett problem som varit denna gång är värmen, ett uttjatat ämne, men så svårt att hitta ngn lösning på.Tur då att flera i ens be...

Av Maria - 16 juli 2010 10:13

   Hela gänget njöt av den lite mer behagliga temperaturen som blev efter regnet    Pappa B-U spelar ut hela sitt register för att få lite uppmärksamhet.Men han borde väl veta vid det här laget hur stor chans man har att konkurrera med godislet...

Av Maria - 16 juli 2010 10:00

Och då kan man ju roa sig med lite olika saker o på olika sätt Antingen      Så roar man sig med samma saker som man brukar när solen skiner Eller    Så gör man sånt man gärna undviker när solen skiner Hela gänget är redo för en liten ...

Ovido - Quiz & Flashcards