Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

A-L nya favvopryl

Av Maria - 10 mars 2010 17:26

Jag gillar att träna mina hundar med klicker och detta kombinerat med min outtömliga lust att införskaffa nya prylar till hundarna har resulterat i denna....

  

...fantastiska lilla manik som består av en kombinerad klicker och teleskoppinne eller targetpinne som många kallar det.

jag håller just nu på att lära A-l att hålla nosen mot den lilla gröna knoppen

  

För på detta sätt kan vi träna in en massa trick


jag återkommer med ett längre inlägg om hur jag tränar med target och hur jag tidigare även använt laserpenna i samma syfte när jag tränade narkotika hundar...laserpenna Ja... en sån har jag ju inte just nu!!!

Måste skaffa!!!!!!

 
 
Ingen bild

Kalle

11 mars 2010 11:34

Ser fram emot att få lite undervisning i klickern med "pekpinnen" då jag funderat över vad just denna "pekpinne" kunde tänkas användas till.

 
Ingen bild

Kalle

11 mars 2010 11:39

Du har använt laserpenna tidigare säger du. Detta måste väl vara något att verkligen varna den oinvigde att göra då en ev stråle i ögonen på hunden kan göra den blind för livet. Laserpennor är väl i det närmaste förbjudna då dom ju många gånger används för att t.o.m förblinda piloter på flygplan.

 
Ingen bild

Maria

13 mars 2010 19:30

Tjenare Kalle

Vi använde oss av gamla hederliga pekpennor alt de som finns som kattleksaker så jag tror iallafall inte det var mitt fel att ngn fick ett jas i trädgården

Tränings ideer med pekpinnen kommer i veckan

Mvh maria

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 juli 2010 13:11

Så tar man en massa bilder på dom.Här kommer några till                            ...

Av Maria - 22 juli 2010 12:22

...för att ge valparna en så bra start som möjligt här i livet.Fast vissa saker överlämnar jag gärna till andra, som vissa lekar tex.Då kan man istället sätta sig med en kopp kaffe, och titta på hur hundar o ungar underhåller varandra    Denna le...

Av Maria - 22 juli 2010 12:05

Nu är valparna så stora att vi är i full gång med bilträningen och vi gör små utflykter så de ska få uppleva olika miljöer. Ett problem som varit denna gång är värmen, ett uttjatat ämne, men så svårt att hitta ngn lösning på.Tur då att flera i ens be...

Av Maria - 16 juli 2010 10:13

   Hela gänget njöt av den lite mer behagliga temperaturen som blev efter regnet    Pappa B-U spelar ut hela sitt register för att få lite uppmärksamhet.Men han borde väl veta vid det här laget hur stor chans man har att konkurrera med godislet...

Av Maria - 16 juli 2010 10:00

Och då kan man ju roa sig med lite olika saker o på olika sätt Antingen      Så roar man sig med samma saker som man brukar när solen skiner Eller    Så gör man sånt man gärna undviker när solen skiner Hela gänget är redo för en liten ...

Ovido - Quiz & Flashcards