Direktlänk till inlägg 16 juli 2009

Hästar o datorer

Av Maria - 16 juli 2009 13:39

Jag får en ökad puls om jag kommer i närheten av något utav dessa två ting.

Jag hävdar bestämt att hästar är farliga djur då dom till skillnad från hundar är farliga i båda ändar(hundar kan möjligtvis vara olidligt äckliga i sin ända)dom sparkar bak o biter fram,Och det är näst intill omöjligt att hålla sig på mitten.Datorer ger mig rysningar för det räcker att jag kommer i närheten av en för att det ska hända något som absolut inte kan hända(om man frågar dom som kan)Jag har ju försökt att jobba med detta genom att kasta mig upp i sadeln på min fullblodsdator eller kaske en mer korrekt bild är att man sitter o sparkar på den som en trög gammal ridskolehäst.Men i mina händer skenar även dessa!! Jag har trillat av min ridskoledator en massa gånger då denna krånglar och kastar av mig och vips är allt man jobbat med borta.Men som min vidrige ridskolelärare sa så har man inte på hästryggen o göra innan man trillat av 100 ggr,jag tror att han i min ungdom kan påverkat min inställning till hästar.Han hade garanterat trillat av 100 ggr och defenitivt slagit i huvudet hälften av dom!! Tillbaka till datorerna innan jag kommer igång i mina åsikter om min ridskolelärare........... När jag väl lärt mig att sitta någelunda säkert och faktiskt kunnat få datorn att åtminstånne(ett ord jag uppfunnit kanske) göra ungefär som jag vill ,o det känns som det är jag som håller i tyglarna,så visar det sig att hästar o datorer har mer gemensamt.... datorn har en annan ända eller sida om ni så önskar sida, den som sitter fast i väggen!! Och den har nu i några veckor ställt till det. Vi har haft oväder som heter duga och datorn borde inte varit inne i stallet eller ska vi säga ansluten till en strömförane källa, för då kan den bli knäpp!! Så hade jag en ridskolehäst innan så har jag nu en bångstyrig hingst full av testosteron som ska ridas in och detta av mig som helst sett att jockey endast var ett kalsongmärke.Men skam den som ger sig ......jag kastar mig upp i sadeln igen och använder ömsom piska ömsom morot för att försöka få datorn att ställa upp på mitt tafatta bloggande.

Detta var nog världens längsta o mest oförståliga förklaring till att det varit lite skralt med inlägg det senaste, det jag ville säga var att jag pga oväder haft dator strul......men hur roligt låter det på en skala??

Här kommer en liten hälsning från en av valparna

Sekunden då valpar ställer om från vila till full fart!

Att göra saker tillsammans blir dubbelt så mysigt

Detta tycker iallafall valpen är mysigt(husse med trorjag)

Söt som socker eller fullt span på en myra??

eller så vrider hon bara rätt nacken efter att hon sovit så här!!

En stor jägare på jakt efter .....ett mkt litet byte!!

Vi ses!!

 
 
Ingen bild

Lisa och Storm

23 juli 2009 11:05

Jag måste då säg att dessa huskyvalpar har ett väldigt spexiellt sätt att vara bekväma när de sovet, jag har många ggr funderat på om lille storm har gummiben i kroppen!

 
Ingen bild

maria

31 juli 2009 13:57

Jo man brukar ju säga att alkisar o småbarn alltid klarar sig när dom ramlar, för att dom är så avslappnade i kroppen, Det gäller ju även sibbevalpar dom tumlar fram och sover utåin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 juli 2010 13:11

Så tar man en massa bilder på dom.Här kommer några till                            ...

Av Maria - 22 juli 2010 12:22

...för att ge valparna en så bra start som möjligt här i livet.Fast vissa saker överlämnar jag gärna till andra, som vissa lekar tex.Då kan man istället sätta sig med en kopp kaffe, och titta på hur hundar o ungar underhåller varandra    Denna le...

Av Maria - 22 juli 2010 12:05

Nu är valparna så stora att vi är i full gång med bilträningen och vi gör små utflykter så de ska få uppleva olika miljöer. Ett problem som varit denna gång är värmen, ett uttjatat ämne, men så svårt att hitta ngn lösning på.Tur då att flera i ens be...

Av Maria - 16 juli 2010 10:13

   Hela gänget njöt av den lite mer behagliga temperaturen som blev efter regnet    Pappa B-U spelar ut hela sitt register för att få lite uppmärksamhet.Men han borde väl veta vid det här laget hur stor chans man har att konkurrera med godislet...

Av Maria - 16 juli 2010 10:00

Och då kan man ju roa sig med lite olika saker o på olika sätt Antingen      Så roar man sig med samma saker som man brukar när solen skiner Eller    Så gör man sånt man gärna undviker när solen skiner Hela gänget är redo för en liten ...

Ovido - Quiz & Flashcards