Alla inlägg den 27 maj 2009

Av Maria - 27 maj 2009 21:13

Idag var jag o valparna en tur på stan och som vanligt hade tjejerna o killarna lite olika prioriteringar

Dom tog sig fram i stan som dom inte gjort annat det enda hindret var väl möjligtvis alla trevliga människor som ville prata.Tyvärr för undertecknad så var det mest unga tjejer,så du singelkille som vill uppleva sommaren med ngn "särskild" .Jag har lösningen, köp en husky!!

Alltså kommer ni idag eller???

Aha ligger kiosken åt det hållet

Den här snubben kan ju inte sälja många saker det är ju typ omöjligt att uttala namnet

på den här scenen ska jag stå när jag blir känd

Back to basic.......luft, vatten

Skit ska skit ha.... så va faaaan gör jag här

Hat-trick i all ära men........

vad sägs om HOLE-IN-ONE

Så som det låter här ,förstår jag varför dom kallar dig pissmyra

Enligt mina beräkningar är det 12,27 m till grillen

fattar ju alla som inte är tappade bakom en vagn

du grabben, min morsa sa att det där inte va någon leksak......

...Okey vi väntar väl här till din morsa kommer får vi se hur tuff du är då!!

VARA the city that never sleeps

 Nästa gång ska grabbarna minnsann få gå med mig i skoaffärer, hur kul är minigolf på en skala




Av Maria - 27 maj 2009 09:52

En härlig gammal barnvisa. Eller när jag tänker efter, så är den ju inte sååå gammal:Jag sjöng ju för sjutton på den när jag var liten.


Fick frågan igår om jag borstar tänderna på mina hundar.

Det borde jag kanske, men helt ärligt NEJ det gör jag inte.

Däremot så är jag en outtömmlig källa när det gäller att få hundarna att tugga på ben och sköta munhygienen själva.

Undra om detta har ngt med munhygien att göra


Man kan tex stoppa tråkiga råhudsben i ett glas vatten en stund så dom blir så där härligt slajmiga i ena änden, ungefär som när en hund tuggat på dom en stund. Och det är nog vetenskapligt bevisat tror jag att hundar tycker att ben som ngn annan tuggat på är mer intressanta.Glömmer aldrig gången då jag hade en mer svårövertalad kompis och kom på den lysande iden att spetza till vattnet i glaset med mixade köttbullar,men jag har bara en sak att säga om detta SUCCE!!!

Jag tränar dock mina hundar en hel del i hur dom ska uppföra sig när man pysslar om dom,att träna kloklippning på valparna är en självklarhet

att ha en hund som gillar denna stunden är skönt, och bra för mig som aldrig kan komma ihåg var jag ställde den löjligt lilla burken med

"blodstopp"


Mitt mål är att dom ska vara så avslappnade i dessa situationrer,som att man ser att dom är med varandra. Och dom gillar verkligen både att pyssla om o bli ompysslade av någon hundkompis. så borde det vara även med oss

  - jag tror du har en fästing där


Med lite jobb kan man få en hund att njuta och få känna sig speciell

av att bli ompysslade

vi tar väl en mittbena eller??


Fast för att återgå till det här med tandborstning ,så är jag väl inte sämre än att jag kan ändra mig. så här kommer iallafall

Valpar.....

En massa tänder.....

och sist men inte minst en BORSTE!!



Ovido - Quiz & Flashcards