Direktlänk till inlägg 23 maj 2009

Re re relaxa

Av Maria - 23 maj 2009 20:00

För en del kommer det här med avslappning helt naturligt,som för min sambo tex som kan somna var som helst o när som helst.Han kallar det att stridsvila en yrkesskada antar jag.

Ytterligare en sann naturbegåvning i avslappning


Vad gäller hundar är väl kanske aktivitet o aktivering mer välanvända uttryck och visst behöver dom det,men jag tror inte jag får allt för många SH ägare emot mig om jag påstår att det kommer kanska naturligt för sibbarna det här att vara igång.Sen är det självklart våran uppgift att se till att de får möjlighet o utrymme för det aktivitetsbehovet som dom har. Och kanske det viktigaste av allt att styra aktiviteten till bra saker.Jag kan erkänna att jag o mina jyckar inte alltid har samma uppfattning vad som är bra saker att lägga energin på(ja B-U jag tittar på dig och hålet i gräsmattan)En annan sak som vi som hundägare måste ta ansvar för är att lära våra hundar att slappna av, det krävs faktiskt ofta mer tid att lära in det än att jobba. Jag lägger ner en hel del tid på att låta valparna uppleva o utforska världen ,men också mkt tid till att kunna vara trygga o slappna av i alla möjliga o omöjliga situationer.För att skapa bra erfarenheter av det dom upplever måste valparna ha ork att ta emot o analysera alla intryck. Valpar blir precis som barn övertrötta och då gäller det att se att vila passar bättre än mer hålligång och precis som med barn krävs det ibland lite övertalning för att få in valparna på samma linje.

jag tänkte vila morsan, det var faktiskt trädet som började


Jag har tack o lov Elli med mig på mina ideer om vila ,avslappning o återhämtning för att valpana ska utvecklas till framåt intiativtagande små individer som står tryggt på jorden med ett inre lugn. Och ingen slår henne i inlärningen av att njuta av att göra absolut ingenting.

Så ungar spana in morsan!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 juli 2010 13:11

Så tar man en massa bilder på dom.Här kommer några till                            ...

Av Maria - 22 juli 2010 12:22

...för att ge valparna en så bra start som möjligt här i livet.Fast vissa saker överlämnar jag gärna till andra, som vissa lekar tex.Då kan man istället sätta sig med en kopp kaffe, och titta på hur hundar o ungar underhåller varandra    Denna le...

Av Maria - 22 juli 2010 12:05

Nu är valparna så stora att vi är i full gång med bilträningen och vi gör små utflykter så de ska få uppleva olika miljöer. Ett problem som varit denna gång är värmen, ett uttjatat ämne, men så svårt att hitta ngn lösning på.Tur då att flera i ens be...

Av Maria - 16 juli 2010 10:13

   Hela gänget njöt av den lite mer behagliga temperaturen som blev efter regnet    Pappa B-U spelar ut hela sitt register för att få lite uppmärksamhet.Men han borde väl veta vid det här laget hur stor chans man har att konkurrera med godislet...

Av Maria - 16 juli 2010 10:00

Och då kan man ju roa sig med lite olika saker o på olika sätt Antingen      Så roar man sig med samma saker som man brukar när solen skiner Eller    Så gör man sånt man gärna undviker när solen skiner Hela gänget är redo för en liten ...

Ovido - Quiz & Flashcards