Direktlänk till inlägg 13 augusti 2009

Inkallning

Av Maria - 13 augusti 2009 17:31

Jag tycker det är en underbar känsla när ens hundar vänder på en femöring,lägger i en högre växel och ser ut som om att komma springande till matte är det bästa som finns.Det enda som saknas då är....

Att befästa ett STANNA!!



 
 
Ingen bild

Agneta

13 augusti 2009 19:04

HA HA :) Man kan tänka sig slutet... hoppas du har digitalkamera!
Ha det bra!
A-L´s mormor ( eller vad det nu blir?? )

 
Ingen bild

Lisette

21 augusti 2009 09:43

Hej Maria,
Fick länken till din blogg av Åsa. Så roligt att få läsa om alla upptåg, aktiviteter och tips. Anna-Lena, vilken liten pudding :-).

 
Ingen bild

Erik

21 augusti 2009 14:56

Äntligen en pedagogik som jag begriper.

 
Ingen bild

Linda

9 september 2009 10:50

Hahaha... känner igen det där... Underbara bilder! Så fina voffsar!!!

 
Ann-Christin

Ann-Christin

13 september 2009 10:38

Nu har även jag hittat hit. Mentalbeskrev Shataz-Arau i går och har en annan variant av inkallning. När hundskrället dragit på viltspår vid skottmomentet så ber man skytten om ett skott för då kommer också hunden rusande ut ur slysnåret, studsande fyrfota, med öronen som paraboler och skrikandes "VAR? VAR? Det brister dock lite i slutmomentet eftertsom skrället rusar förbi och till skytten för det är väl ändå där som bytet ligger, eller hur?

http://www.onsängens.se

 
Ingen bild

Anel

15 september 2009 16:46

Hej Maria!

Jag skulle bara vilja höra av mig angående Duque, vill bara berätta att min träning går bra och bra! Har lugnat mig lite med den nu, men hunden är duktig dock fortfarande lika busig, han har så kul att han rymmer från oss ibland!

Men det är dock oftast vid skymning eller kväll, då brukar han alltid springa till samma ställe!

mitt förbud ja lärt honom (porten) att han inte får springa ut , är jättesvårt tycker ja. Ibland funkar det och ibland inte, förstår inte riktigt varför :/

Hur är det med dina hundar, har din nya husky växt till sig och blivit en ungdom vid detta laget ? :)


Tack på förhand!

 
Ingen bild

Blondin-Agneta

20 september 2009 21:44

Tjoho, nu vet jag vad som har hänt! Du har glömt hur man gör va? :) Saknar dina inlägg!! ( Inlägg förresten, heter det så? Har man inte dom i skorna? )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 juli 2010 13:11

Så tar man en massa bilder på dom.Här kommer några till                            ...

Av Maria - 22 juli 2010 12:22

...för att ge valparna en så bra start som möjligt här i livet.Fast vissa saker överlämnar jag gärna till andra, som vissa lekar tex.Då kan man istället sätta sig med en kopp kaffe, och titta på hur hundar o ungar underhåller varandra    Denna le...

Av Maria - 22 juli 2010 12:05

Nu är valparna så stora att vi är i full gång med bilträningen och vi gör små utflykter så de ska få uppleva olika miljöer. Ett problem som varit denna gång är värmen, ett uttjatat ämne, men så svårt att hitta ngn lösning på.Tur då att flera i ens be...

Av Maria - 16 juli 2010 10:13

   Hela gänget njöt av den lite mer behagliga temperaturen som blev efter regnet    Pappa B-U spelar ut hela sitt register för att få lite uppmärksamhet.Men han borde väl veta vid det här laget hur stor chans man har att konkurrera med godislet...

Av Maria - 16 juli 2010 10:00

Och då kan man ju roa sig med lite olika saker o på olika sätt Antingen      Så roar man sig med samma saker som man brukar när solen skiner Eller    Så gör man sånt man gärna undviker när solen skiner Hela gänget är redo för en liten ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards