Alla inlägg den 22 februari 2010

Av Maria - 22 februari 2010 15:37

Att lära sig att vänta på sin tur,är ju som sagt jätteviktigt och eftermiddagens ämne är inte mindre viktigt nämligen att:DELA MED SIG!!

Även detta är en positiv egenskap som jag gärna ser hos både två o fyrbenta

  

Att låta Anna-Lena o Genji själva dela upp godbitarna blir väl iofs lika rättvist som om min 6åring o fyraåring skulle dela en godispåse utan vuxen inblandning.

  

A-L har nämligen en mkt effektiv strategi som går ut på att ta allt hon kommer åt för att sedan knuffa bort alla andra o ta resten.

Tempot är hennes styrka gentimot Genji

  

Blixtens långa näsa ger lite tuffare motstånd men ändå inte.

Så jag måste nog se det som ett pågående projekt att få A-L att dela med sig

Då har jag nog lyckats stråt bättre med de tvåbenta som gärna delar med sig av....

  

Sina leksaker...

  

Sin frukost

   

Och till o med sitt fredagsmys


Jag trodde inte det kunde bli kallare men igår kväll hade vi -29.7

Så det blev att ta fram några extra fläktar,och det var populärt.....   

Så det var bara att dela med sig och platsen framför brasan den var inte tom länge

  

För där myser en akita som bara dom kan

Av Maria - 22 februari 2010 09:50

Jag har en liten enkel regel,att om snoret fryser i näsan på morgonpromenaden,då är det föööör kallt!

Så dagens väderrapport låter: permafrost i näsan och enormt fööööööör kallt!!!!!

Så det gäller att roa sig inomhus.Att jag har en förkärlek till att shoppa prylar till hundarna är ju knappast ngn nyhet.Jag påstår alltid att de är livsnödvändiga saker om ngn frågar, och ser man på i dessa tider av väderkatastrofer står jag fullt utrustad för en dag inomhus.

Har man flera hundar så gäller det ju att få fart på fantasin o se till att utveckla aktiviteterna så alla kan vara med.Både när det gäller hundar o ungar är det bra om dom ibland får lära sig att vänta på sin tur , så det blev temat den här gången

  

En populär leksak i mitt gäng är denna matta som har en massa lager och därmed ställen att gömma godis eller små föremål.

Kan också varmt rekommendera denna grej till er som vill göra ngt inomhus på helgen när resten av familjen kanske sover. Eller ungarna vill titta på bumpa utan att ha volymen på max för att överrösta aktivitetsbollen som hundarna dönar omkring med

  

Det är ingen som sagt att vänta på sin tur är roligt.......men det är nyttigt!!!

  

Den som väntar på ngt gott......

  

Väntar inte förgäves... i detta hus iallafall

  

Sen finns det ju förstås olika sätt att vänta på

  

Precis som det finns ..........

  

olika sätt att utföra uppgiften på

  

Olika i all ära men defenitivt för sakta om A-L får bestämma

  

När hundarna fått sitt o ungarna tröttnat på bompa så är det en rejäl frukost som gäller som förberedelser för att stå ut i kylan. Att klara av snön o den isande vinden o de alldeles för många minus gradern kan man ju iofs också göra på olika sätt......

  

Detta är a la blixtens modell

Ovido - Quiz & Flashcards