Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Maria - 15 oktober 2009 13:41

Den här veckan träffar man ju mer folk mitt ute i ingenstans än mitt i stan, så det gäller att anpassa sina aktiviteter med hundarna.

En sak vi har roat oss med i veckan är spår med det lilla extra.

Vad behöver man då till detta??

  

Först får man förbereda "extrat" genom att mixa lite godsaker med vatten och hälla detta i en för endamålet lämplig flaska dvs en som inte gegar igen av korvköttbullemixen

  

sen behöver man ett litet busfrö som behöver lite extra stimulans nu när skogspromenaderna är begränsade.

dvs en ANNA-LENA

Allt man sedan behöver är en liten gräsyta där man kan lägga ut sitt spår och sedan njuta av en hund som går som limmad till backen med näsan och blir så trött så trött när hon är färdig

  

För hon är ju så söt när hon sover

Av Maria - 15 oktober 2009 12:26

Nu har man då äntligen kommit igång igen (till skillnad från vissa andra AGNETA!!)

Jag insåg då hur roligt jag tycker det är att fota hundarna, vilket det inte heller blivit så mkt av med på det senaste.

Jag önskar dock att man hade kameran redo jämt, för de bästa tillfällena går man ofta miste om innan man fått fram kameran och när det gäller just mig ska man dessutom komma ihåg var man hade den senast.

Så nu ska jag ge mig ut i det fina vädret och försöka få de fyrbenta att fastna på bild så vi kan visa vad vi roar oss med när det är älgjakt.

Tills dess kommer här lite fotobevis på hur snabbt saker förändras

Flört(var bara tvungen att öva lite på de nya finesserna i bloggen,eller om jag ska vara helt ärlig så sitter smiley knappen bredvid "lägga in fotoknappen"så jag råkade hamna där)

  

Såg så mysigt ut när killarna lagt sig för o vila efter promenaden ,med god uppsikt över kylskåpet.

Får fram kameran fumlar lite och ska just ställa in skärpan för nästa kort ....

  

.....dådetta är vad jag lyckas fånga på bild. Inga priser för detta motivet tror jag, med har man en blixten som vill vara i centrum, så har man


Ovido - Quiz & Flashcards