Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Maria - 3 juni 2009 10:27

Det finns en hel uppsjö av låtar man kan gå och nynna på om man vill förbättre sina kunskaper om alfabetet eller siffrors ordning

Men den som känner mig vet ju att trots ett digert utbud så vill jag ha en egen variant så här kommer den:

1 2 3 4 5 6 7 ut o se världen ska vi nu.

 1 2 3 4 5 6 7 både matte du o du (här kan man peka på de förväntansfulla barnen så dom känner sig utvalda)

1 2 3 4 5 6  håll ihop ,var är han nu??

7 DÄR var du ju!! ( det är spännande för barn att bli upptäckta när dom gömt sig )

1 2 här går vi....!

3 4 5 6 vad gör ni??...

7 är någon helt...... annanstans!!! (här tappar jag tråden lite och känner att min karriär som barnvise skribent är över, ngn annan får ta vid efter Astrid)

jag ska nog bara stå och räkna sekunderna tills det bär iväg igen och tro mig jag kommer sällan längre än 1 2 3 4 5 6..... 7

Får göra en nysatsning innan sonen börjar skolan till hösten att få honom att räkna lite längre men NEJ NEJ jag vill inte ha en kull på 14, vi ska sitta på ngn uteservering äta glass och räkna bilar

fast dom är ju bedårande söta även i större klungor.......


Ovido - Quiz & Flashcards