Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Maria - 8 juni 2009 15:14

Plus några ord från veterinären om hur trevliga valparna är.Precis så som man önskar att ett besiktningsprotokoll på valparna ska se ut. Och till alla er som nu kom på tanken att skriva ett på mig får själva komma på egna ord då tyvärr inget av detta går att använda på mig!!

Nu har hela gänget varit hos veterinären och tre har redan flyttat hemifrån.

Jag pratar ju halvt isönder mig om vikten att miljöträna sin hund och att få den att fungera i alla miljöer,läste en gång om en som förespråkade att man kunde socialträna sin valp med andra hundar i väntrummet hos veterinären.

Om detta tycker jag INTE!! Är det någonstans det finns risk att valpen utsätts för smitta så är det väl där, veterinär= sjukahundar. jag har också allt för ofta upplevt senariot att man suttit med en valp och fått en otålig matte tillika hund på stolen bredvid sig(oftast matten på stolen) som skickar fram sin hund med dom betryggande orden-Han är så osäker på hundar och han gillar inte att vara här ,det är därför han morrar......men valpar BRUKAR gå bra!!

Mmmm fint då är det ju bara att prova på min hund ... eller INTE!!

Ibland undrar jag hur folk tänker,eller om det är det dom inte gör.

Hej tanten....

kolla in den här lådan den som törs

gå in iden då!! du vågar inte....

Lite mys finns det alltid tid till

inget är som väntans tider.. jag hörde att dom tar den sötaste sist, så jag ligger här ett tag till.....

och väntar.

Do får nog söka ROT-avdrag på varavet med denna städhjälpen

Ja du vågade gå in .... kan du komma ut nu.


Ovido - Quiz & Flashcards