Direktlänk till inlägg 26 juni 2009

Hemlängtan

Av Maria - 26 juni 2009 14:04

Jag har varit på Boråsdjurpark o kollat in alla djuren som finns där, en höjdpunkt är ju naturligtvis vargarna. Denna gången var någor extra då vargvalparna var utanför lyan o lekte. Kände då att jag fick lite hemlängtan till vargarna här hemma, men efter en stund isåg jag att det inte var så olikt hemma....

djur som tar sig en tupplur i solen....

har vi även i Svalehults lilla djurpark

Längden på den här näsan är imponerande, men vad sägs om....

Denna lilla snoken.

Noshörningar är imponerande djur och ngn sådan har vi tack o lov inte i Svalehult men.....

vi har Duque och dom har mer gemensamt än ni kan tro.

Snygg profil med en härlig teckning

det kan vi också bjuda på

djur som gillar att leka i vattnet....

...inga problem

Ett härligt gäng som vilar ihop...

inte direkt en utmaning att visa upp det.

En savann med olika arter på....

lite värre,men inte omöjligt!!

detta blev dock lite värre,så här får jag ta hjälp av min BFF marjuts underbara...

katt Melker

ett gäng som leker tafatt....

.... Varsågoda!!

En livsnjutare....

har vi gott om.

vattendjur.....

saknar vi inte heller....

Dom frodas här, och det börjas i tid,detta är Bengt-Urbans görsta dopp i bassäng 9 veckor gammal.

Jo det finns  ngt som liknar även denna här hemma men av personliga skäl kommer ingen bild!!














 
 
Ingen bild

Thalizzmazzorangutangen, ugh ugh!

26 juni 2009 15:05

Ha Ha :), du är helknasig, Maria! Härligt! :) Själv håller jag på och laddar inför kommande happenings. Ska nog skriva en bok; "100 sätt att beträda en BIR-ring", för nu har jag kommit på några nya varianter, hoppas de lyckas bättre än den senaste bara :) Ha en störtskön sommar önskar fru T.

 
Caroline

Caroline

28 juni 2009 14:46

Tja varför åka till Borås djurpark när man känner dig?? jag ser då ingen anledning till detta ;)

http://www.mieko-gorro.se

 
Ingen bild

Lisa och storm

29 juni 2009 15:42

Hej, jag måste då säg att bengt urban är inte den enda att bada i poolen. Var och hälsade på 2 tevliga jakthundar igår med tillhörande pool. Lilla storm trilla i och tog en reläl simtur innan han kunde fångas in av barnen. Ha det bra Kramar lisa och sstorm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 juli 2010 13:11

Så tar man en massa bilder på dom.Här kommer några till                            ...

Av Maria - 22 juli 2010 12:22

...för att ge valparna en så bra start som möjligt här i livet.Fast vissa saker överlämnar jag gärna till andra, som vissa lekar tex.Då kan man istället sätta sig med en kopp kaffe, och titta på hur hundar o ungar underhåller varandra    Denna le...

Av Maria - 22 juli 2010 12:05

Nu är valparna så stora att vi är i full gång med bilträningen och vi gör små utflykter så de ska få uppleva olika miljöer. Ett problem som varit denna gång är värmen, ett uttjatat ämne, men så svårt att hitta ngn lösning på.Tur då att flera i ens be...

Av Maria - 16 juli 2010 10:13

   Hela gänget njöt av den lite mer behagliga temperaturen som blev efter regnet    Pappa B-U spelar ut hela sitt register för att få lite uppmärksamhet.Men han borde väl veta vid det här laget hur stor chans man har att konkurrera med godislet...

Av Maria - 16 juli 2010 10:00

Och då kan man ju roa sig med lite olika saker o på olika sätt Antingen      Så roar man sig med samma saker som man brukar när solen skiner Eller    Så gör man sånt man gärna undviker när solen skiner Hela gänget är redo för en liten ...

Ovido - Quiz & Flashcards